PENGERTIAN DAN KARAKTERISTIK JASA

Posted: Januari 25, 2012 in Uncategorized

TESIS DAN SKRIPSI ONLINE

Menurut Payne (1993:6) jasa didefinisikan sebagai berikut : “A service is an activity which has some element of intangibility associated with it, which invovles some interaction with customer or with property in their possession, and does not result in a transfer of ownership. A change in condition may occur and production of the service may or may not be closely associated with a physical product.”

Lebih lanjut Payne ( 1993:7) mengatakan bahwa karakteristik jasa sebagai berikut :

  1. Jasa merupakan produk yang tidak dapat dilihat (intangible).
  2. Jasa merupakan produk yang bervariasi dan tidak terstandarisasi (heterogeneity).
  3. Jasa merupakan produk yang diproduksi dan dikonsumsi secara bersamaan (inseperability).
  4. Jasa merupakan produk yang tidak tahan lama (perishability).

Lihat pos aslinya

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s